Ajuntament  »  Atenció Ciutadana  »  Tràmits  »  Llicències d'activitats: Llicència municipal per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari

Llicències d'activitats: Llicència municipal per a espectacles públics o activitats recreatives de caràcter extraordinari

Què és i per a què serveix?

És el títol habilitant per poder realitzar un espectacle públic o exercir una activitat recreativa de caràcter extraordinari sota la seva responsabilitat.

Estan incloses els espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari següents:

  • Els espectacles o activitats que es duen a terme esporàdicament en establiments amb llicència o autorització per una activitat diferent de la que es pretén fer, o
  • En duen a terme en espais oberts al públic o locals que no són establiments oberts al públic però compleixen els requisits d’aquests,
  • Que no estiguis inclosos en els supòsits de la comunicació prèvia d’espectacles o activitats de caràcter extraordinari.
Requisits previs
  • Cal sol·licitar prèviament o simultàniament l’autorització d’utilització o aprofitament de béns de domini públic quan calgui.
  • Cal presentar el pla d’autoprotecció a través del Registre electrònic de plans d’autoprotecció (Hermes), si cal d’acord amb el Decret 82/2010, i haver-lo implantats abans de l’inici de l’activitat.
  • Informe favorable en matèria d’incendis d’acord amb l’article 23 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer ( a) activitats de caràcter esporàdic amb aforament > 500 persones en establiments tancats o a 1000 persones en espais oberts; b) estructures desmuntables i itinerants, com carpes, entoldats o tendals, entre d’altres amb un aforament > 1000 persones.
Qui ho pot demanar?

El titular de l'activitat/ o representant legal, en aquest cas declarant la representació amb la qual s’actua.

Quin cost té?
Mitjans de pagament

La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.

En quines dates es pot fer?

Sempre.

Com i on es pot presentar?

- Presencialment

 

 

Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.

- Per internet amb certificat digital

Quins documents s'han de portar?
  • Sol·licitud de Llicència municipal (segons model normalitzat FM1653)
  • Memòria (identificació espectacle o activitat, dates i horaris, dades persones responsables, descripció espectacle o activitat i nombre màxim de persones d’assistència, mesures de personal de seguretat privada i control d’accés, i petició de serveis municipals afectats, identificació de titulars de l’establiment i document de conformitat amb l’espectacle o activitat, informe de prevenció i seguretat en mataria d’incendis, anàlisi de la mobilitat, valoració d’impacte acústic i mesures per prevenir-lo, serveis d’higiene i dispositius d’assistència sanitària)
  • Si escau, s’acompanyen les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic.
  • Declaració responsable en relació a la pòlissa o el contracte d’assegurances de responsabilitat civil
  • Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara.
  • Còpia del DNI o NIF del titular si és a primera sol·licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicació sigui una persona jurídica, caldrà aportar fotocòpia del DNI de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
  • Comunicació d'alta, baixa o variació del servei de recollida i tractament de residus comercials i industrials (FM1338)
Quant temps triga la resposta?

1 mes.

Silenci administratiu

El silenci administratiu és negatiu, i opera en el termini d’un mes, des de la sol·licitud de la llicència.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.

Quina documentació es lliura?

Còpia de la sol·licitud.

Liquidació de les taxes (rebut).

Posteriorment s’envia per correu la notificació de la resolució. (El titular de l’activitat ha d’acreditar la contractació d’una assegurança de responsabilitat civil, mitjançant declaració responsable, i rebut vigent)

On es pot trobar més informació?
Altres informacions d'interès