Llicències d'activitats: Llicència ambiental
És el títol habilitant, que atorga l’Ajuntament, per poder exercir una activitat ubicada en un centre o un establiment, d’una mateixa persona o empresa titulars, relacionada a l’annex II de la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (LPCAA), tant per ser implantada com per a tota modificació substancial.
- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi, o de forma simultània amb la llicència ambiental, o bé demanar-la amb posterioritat.
- Sol·licitar informe urbanístic sobre la compatibilitat amb el planejament urbanístic
- Disposar de la documentació prevista en el punt de documentació a aportar.
El titular d’una o diverses activitats en un centre o establiment/ o representant legal.
El que estableixen les Ordenances Fiscals (3.7.- TAXA PER LES LLICÈNCIES AMBIENTALS, AUTORITZACIONS AMBIENTALS I COMUNICACIONS PRÈVIES, I PELS CONTROLS POSTERIORS A L’INICI DE L’ACTIVITAT)
La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.
Sempre.
- Per internet amb certificat digital
- Presencialment
- A l'Oficina Mataró Empresa sol·licitant cita prèvia per internet
- A l’Oficina d'Atenció i Informació del Servei de Llicències i Disciplina d'Obres i Activitats
- Al Servei d’Atenció Ciutadana
Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.
- Sol·licitud Llicència ambiental (segons model normalitzat FM1648)
- Projecte bàsic amb estudi ambiental, signat per tècnic competent
- Si no s’ha sol·licitar amb caràcter previ l’informe urbanística, cal aportar:
- Plànol d'emplaçament de l'activitat projectada que permeti la identificació de la finca.
- Explicació sintètica de l'activitat projectada que detalli la seva naturalesa i característiques principals.
- Necessitats d'ús i aprofitament del sòl i del subsòl.
- Requeriments respecte la disponibilitat i la suficiència dels serveis públics municipals que exigeixi l’activitat.
- Estudi geològic de les característiques del sòl en el qual s'emplaça l'activitat projectada, sempre que la normativa específica aplicable defineixi aquesta activitat com a potencialment contaminant del sòl.
- Document acreditatiu de la designació de la persona que assumirà la responsabilitat tècnica de l’execució del projecte i que expedirà la certificació acreditativa de l’adequació de l’activitat i de les instal·lacions a la llicència atorgada, l’ha d’acompanyar el titular de l’activitat.
- Amb caràcter voluntari, s’ha d’indicar el sistema i procediment per a la verificació del funcionament dels autocontrols de l’activitat proposats per la persona sol·licitant, amb indicació del tècnic o de la tècnica amb qualificació adequada responsable de la seva aplicació.
- La declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació.
- Qualsevol altra documentació que es determini per decret o que sigui exigible per la legislació ambiental aplicable a l’activitat
- Còpia del DNI o NIF del titular si és a primera sol·licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicació sigui una persona jurídica, caldrà aportar fotocòpia del DNI de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
- Preu públic pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables (segons model normalitzat FM1338)
La resolució es dicta i es notifica en un termini màxim de sis mesos a comptar de la data de la presentació de la sol·licitud.
La no resolució i notificació en el termini de sis mesos, comporta la desestimació de la sol·licitud de llicència i permet a l’interessat interposar el recurs administratiu o el contenciós administratiu que sigui procedent.
Les ordinàries del procediment administratiu.
Resguard de la sol·licitud.
Autoliquidació de la taxa (rebut).
Un cop resolt el tràmit resolució per l’exercici de l’activitat.
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procedimient Administratiu Comú de les Administracions Públiques
Instruccions tècniques de l'Ordenança d'intervenció municipal d'Activitats
Ordenança reguladora del soroll i les vibracions
Llistat de carrers que han de ser amb llicència provisional 2014
Plànols d'ordenació del Pla General 96
Relació normativa pla general vigent
Registre de planejament urbanístic de Catalunya
Seu electrònica del cadastre (per consultar la referència cadastral)