Llicències d'activitats: Sol·licitud d'informe previ en matèria d'incendis
És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat considerada de risc important en matèria d’incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis i procedir a efectuar la comunicació prèvia corresponent.
S'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat considerada de risc important en matèria d’incendis.
El titular de l'activitat/ o representant.
El que estableixen les Ordenances Fiscals (3.7.- TAXA PER LES LLICÈNCIES AMBIENTALS, AUTORITZACIONS AMBIENTALS I COMUNICACIONS PRÈVIES, I PELS CONTROLS POSTERIORS A L’INICI DE L’ACTIVITAT)
La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.
Sempre.
Prèviament a l’inici de l’activitat i de la presentació de la corresponent comunicació prèvia o llicència d’obres, i en cas d’haver tramitar-se llicència o comunicació prèvia d’obres, caldrà presentar la documentació en l’expedient d’obres.
- Per internet amb certificat digital
- Presencialment
- A l’Oficina d'Atenció i Informació del Servei de Llicències i Disciplina d'Obres i Activitats
- Al Servei d’Atenció Ciutadana
Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.
- Sol·licitud (segons model normalitzat FM1642)
- Portada de la documentació tècnica (formulari SP01 del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya)
- Certificat de coincidència entre el suport electrònic i el suport paper (formulari SP02 del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya)
- Projecte tècnic descriptiu i justificatiu del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d’incendis.
- En cas d’actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
El termini per resoldre la petició d’informe per part de l’òrgan de la Generalitat és de dos mesos des que entra la petició fins que s’emet l’informe. En el cas que, un cop transcorregut aquest termini no s'hagi emès l'informe, s'entén que l'informe és favorable.
Si en el termini de dos mesos no s'ha emès l'informe, aquest es considera favorable.
Les ordinàries del procediment administratiu.
Còpia de la sol·licitud registrada.
Autoliquidació de la taxa (rebut).
L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos, i el farà arribar a l’Ajuntament que, alhora, el notificarà a l’interessat.
- En el supòsit d’haver tramitat una llicència d’obres i haver efectuat ja el control preventiu en matèria d’incendis.
- En el supòsit que una activitat, sense ser modificada, canviï de titularitat i ja disposi d’aquest control preventiu en matèria d’incendis.