Ajuntament  »  Atenció Ciutadana  »  Tràmits  »  Oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC): Presentar una denúncia de consum

Oficina municipal d'informació al consumidor (OMIC): Presentar una denúncia de consum

Què és i per a què serveix?

La denúncia és un mitjà que es posa a disposició de les persones consumidores perquè puguin presentar denúncies relatives a incidències, esdeveniments o circumstàncies que afecten el funcionament normal de la relació de consum.

L’autoritat competent per gestionar les denúncies de consum és l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya.

L’OMIC (oficina municipal d'informació al consumidor) és un servei públic de consum municipal d’atenció directa i gratuïta, pel qual els ciutadans poden sol•licitar informació sobre aquelles problemàtiques de consum que els puguin afectar.
 

Qui ho pot demanar?

Persones físiques o jurídiques de Mataró, que tinguin la condició de persones consumidores i hagin adquirit bens o serveis proporcionats per comerços o professionals de Mataró i d’altres poblacions dins del territori estatal o europeu. Per contractació feta en establiment obert al públic, o bé contractació telefònica, al domicili o virtual (via Internet).

Persones consumidores d’altres poblacions que hagin adquirit bens o serveis proporcionats per comerços o professionals de Mataró.
 

Quin cost té?

És un servei gratuït.

En quines dates es pot fer?

Sempre

Com i on es pot presentar?

 - Per internet amb certificat digital, adjuntant la documentació requerida inclòs el formulari de sol·licitud

- Per internet, a l'Agència Catalana de Consum

 - Personalment a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) a l’Avinguda Puig i Cadafalch, 101 o al Servei d’Atenció Ciutadana.

Quins documents s'han de portar?

Denúncia, en model normalitzat.

Tota aquella documentació que justifiqui la denúncia, és a dir, cal còpia dels tiquets de compra, contractes signats, factures, rebuts o número d’incidències en les gestions telefòniques de les companyies de serveis bàsics.
 

Quant temps triga la resposta?

El servei públic de consum de l’Ajuntament de Mataró, en no ser l’òrgan competent per gestionar les denúncies de consum i només en el cas que la persona consumidora no presenti directament la denúncia a l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya, procedirà a rebre i registrar la denúncia i en donarà trasllat a aquesta administració per tal que porti a terme les actuacions que consideri oportunes.

El termini per a notificar la resolució expressa d'un procediment sancionador és de dotze mesos a partir de la notificació de l'acord d'incoació, excepte en els procediments sancionadors abreujats, en què el termini de caducitat és de sis mesos. El venciment d'aquests terminis sense que s'hagi notificat la resolució produeix la caducitat de l'expedient.
 

Quina documentació es lliura?

Còpia registrada de la denúncia presentada.

On es pot trobar més informació?
Altres informacions d'interès
Preguntes més freqüents?

Puc obtenir alguna compensació per part de l’empresa pel fet de presentar una denúncia de consum?

És requisit previ per poder iniciar el procediment de restitució de quantitats percebudes indegudament l’existència d’indicis d’una infracció administrativa en la matèria i l’existència de quantitats o de preus cobrats superiors als autoritzats, comunicats, pressupostats o anunciats.

També és requisit previ per poder iniciar el procediment en matèria de reposició de la situació alterada i de rescabalament de danys i perjudicis en consum l’existència d’indicis d’una infracció administrativa en la matèria i un dany o perjudici causat a la persona consumidora com a conseqüència de la infracció.

En tots aquests casos s’ha de sol·licitar ser part interessada en el procediment sancionador de consum.