Salut Pública: Sol·licitud d'autorització sanitària de funcionament d'establiments de tatuatge, pírcing i micropigmentació
És la declaració que s'ha de presentar conforme el titular de l'establiment i de l'activitat manifesta que compleix i aplica els requisits establerts a la legislació sanitària i que es compromet a mantenir-ne el compliment durant l'exercici d'aquesta activitat.
Se sotmeten a aquest règim els establiments de tatuatge, pírcing i micropigmentació
Previ al funcionament de l’activitat
El titular de l'activitat o el seu representant.
El que estableixen les Ordenances Fiscals (3.7.- TAXA PER LES LLICÈNCIES AMBIENTALS, AUTORITZACIONS AMBIENTALS I COMUNICACIONS PRÈVIES, I PELS CONTROLS POSTERIORS A L’INICI DE L’ACTIVITAT)
Sempre.
La declaració responsable es presenta quan es vol iniciar una activitat de tatuatge, pírcing i micropigmentació, i un cop finalitzades les obres i instal·lacions necessàries per dur-la a terme.
- Presencialment
- Per internet amb identificació electrònica (adjuntant el model de sol·licitud i la documentació necessària en cada cas)
Sol·licitud segons model normalitzat FM1675
DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR EN TOTS ELS CASOS
- Fotocòpia del CIF de l’empresa ( DNI o NIF si és una persona física) on consti la raó social i el domicili social.
- En cas de canvi de titular/ Raó social o CIF/NIF, la fotocòpia ha de ser del nou CIF o NIF on constin les noves dades.
DOCUMENTACIÓ ADDICIONAL EN CADA CAS
PER A AUTORITZACIÓ INICIAL
- Descripció detallada de les instal·lacions amb plànols.
- Descripció detallada de les activitats que es pretenen dur a terme en el local.
- Descripció detallada dels materials a utilitzar, i dels equipaments i instrumentals destinats a les operacions d’esterilització i desinfecció, així com les seves corresponents autoritzacions administratives.
- Descripció dels procediments de neteja i desinfecció de les instal·lacions.
- Documentació acreditativa de la formació del personal aplicador, de conformitat amb el què estableix el capítol V del decret 90/2008, de 22 d’abril, pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higienicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques.
- Acreditació de la recollida de residus de risc mitjançant còpia del contracte amb un gestor autoritzat de residus sanitaris.
- Document informatiu (consentiment informat) sobre les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing a lliurar a la persona usuària d’acord amb l’article 5.2 del decret 90/2008, de 22 d’abril.
PER A CANVI DE TITULAR O RAÓ SOCIAL/ CANVI DE NIF O CIF / CANVI DE DOMICILI SOCIAL
- Fotocòpia simple del document públic o privat acreditatiu del canvi (en cas de document privat ha d’estar signat per les dues parts, escriptura de constitució i modificacions d’entitats jurídiques, nou NIF o CIF, nou domicili social,...).
- Per a canvis de titular o de raó social, cal aportar document acreditatiu conforme s’ha tramitat el canvi de titular o de raó social en la llicència d’activitats.
AMPLIACIÓ O CANVI D’INSTAL•LACIONS O D’ACTIVITAT
- Memòria descriptiva de la nova activitat i/o les noves instal·lacions.
- Si s’han produït canvis en les instal·lacions, aportar plànol o croquis de l’establiment. Cal incloure la situació de les sales de treball, d’esterilització, distribució de les lliteres, armaris per al material, armaris per a la roba de treball, situació de superfícies de treball, altres equipaments, punts d’aigua, rentamans...
- Dades del personal: Aportar llistat de les persones que treballen a l’activitat amb fotocòpia del DNI, fotocòpia del certificat de vacunació d’Hepatitis B i Tètanus i del diploma del curs de formació higienicosanitària o equivalent.
Fins a tres mesos
No opera.
Les ordinàries del procediment administratiu.
En el moment de la presentació, còpia de la sol·licitud.
Posteriorment s’envia resolució amb el número d’autorització atorgat.
Quan el servei tècnic municipal, en comprovar les dades consignades a aquesta declaració responsable detecti qualsevol inexactitud, falsedat o omissió ho posarà en coneixement de la persona titular, que tindrà deu dies per corregir-la i/o perfeccionar-la.
Si la inexactitud, falsedat o omissió tenen caràcter essencial el servei tècnic municipal elevarà proposta a l’òrgan municipal competent per tal que, prèvia audiència a la persona interessada dicti un acte administratiu en virtut del qual es declari sense efecte la declaració.