Targeta d'aparcament individual per a persones amb discapacitat
La targeta d’aparcament per a persones amb discapacitat és el document acreditatiu del dret de les persones amb discapacitat que tenen mobilitat reduïda per parar o estacionar el seu vehicle tan a prop com sigui possible del punt d’accés o de destinació.
Les persones amb discapacitat, conductor/a o no conductor/a, que superin el barem de mobilitat i les que tinguin una agudesa visual bilateral igual o inferior a 0,1 amb correcció, o una reducció concèntrica del camp visual igual o menor a 10 graus, d’acord amb el certificat de discapacitat de l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (ICASS).
Les persones que no disposin de grau de discapacitat pero pateixin una malaltia extrema que afecti el seu pronòstic de vida i tingui mobilitat afectada i reduïda, poden sol·licitar la targeta d'aparcament provisional.
Personalment al Servei d’Atenció Ciutadana
Sol·licituds per primer cop i renovacions per caducitat titular no conductors
- Sol·licitud en model normalitzat de la targeta.
- Dues fotografies en color, tipus carnet de la persona interessada. (No s’admeten fotocòpies).
- Còpia del NIE, en cas que la persona interessada i/o el seu representant sigui estranger/a.
- Còpia del document del Servei d'Orientació i Valoració del CAD que certifica que la persona té una agudesa visual bilateral igual o inferior a 0,1 amb correcció, o una reducció concèntrica del camp visual igual o menor a 10 graus (art. 3.3 Decret 97/2002, de 5 de març), si escau.
- Còpia del permís de conduir, en cas que la persona sigui conductora.
- Tots els documents anteriors.
- Fotocòpia compulsada o bé original i fotocòpia, del carnet de conduir.
- Mateixa documentació que se sol·licita per al primer cop, juntament amb la fotocòpia de la denúncia per robatori o pèrdua. La nova targeta tindrà la mateixa data de caducitat que tenia la robada o la que es va perdre.
- S’haurà de presentar instància davant qualsevol Oficina d’Atenció Ciutadana informant dels motius de sol·licitud de la baixa o la renúncia i adjuntant l’original de la targeta i la documentació que ho justifiqui si és el cas.
Sol·licitud de targeta d'aparcament provisional per malaltia extrema
- Sol·licitud en model normalitzat de targeta d'aparcament provisional
- Dues fotografíes en color, tipus carnet, del titular de la targeta
- Fotocòpia compulsada o bé original i fotocòpia del document d'identitat (DNI, NIE)
- Informe mèdic emès pel Servei Públic de Salut, segons model normalitzat adjunt a la pròpia sol·licitud
- Fotocòpia compulsada o bé original i fotocòpia de la documentació que acrediti la representació legal, en cas que la persona titular sigui menor d’edat o incapacitada i la persona representant no sigui el pare o la mare.
La resolució de concessió o denegació de totes les modalitats de targeta d’aparcament s’ha de dictar en el termini màxim de quatre mesos. Transcorregut el termini màxim de resolució sense que s’hagi notificat la resolució del procediment, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
Transcorregut el termini màxim de resolució sense que s’hagi notificat la resolució del procediment, la sol·licitud s’ha d’entendre desestimada.
Targeta d’aparcament individual per a persones amb disminució.