Llicències d'activitats: Comunicació prèvia d'establiments fixos oberts al públic d'espectacles públics i activitats recreatives ordinàries
És el règim d’intervenció a través del qual la persona o empresa que vol posar funcionament un establiment fix obert al públic, d’espectacles públics o activitats recreatives ordinàries, ho posa en coneixement de l’Ajuntament i acompanya la documentació que acredita el compliment dels requisits que exigeix la normativa aplicable.
Se sotmeten a comunicació prèvia d’establiments fixos oberts al públic d’espectacles públics i activitats recreatives ordinàries següents:
- Activitats d'espectacles públics (teatrals, d'audició i musicals) amb un aforament inferior a 150 persones .
- Activitats de saló de jocs i apostes amb un aforament inferior a 150 persones.
- Espectacles amb ús d’animals amb un aforament inferior a 150 persones.
També està subjecta a comunicació prèvia d’espectacles la modificació no substancial d’un establiment obert al públic o activitat recreativa que compti amb la llicència municipal corresponent o que s’hagi legalitzat mitjançant comunicació.
Cal disposar de l’informe urbanístic quan sigui procedent; les certificacions ambientals específiques, quan així s’estableixi, i l’informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis.
La comunicació es presenta un cop finalitzades les obres i les instal•lacions necessàries per dur a terme l’activitat i prèviament a l’inici d’aquesta. Aquestes obres han d’estar emparades per la llicència urbanística corresponent o, si escau, per la comunicació prèvia d’obres no subjectes a una llicència, i també per la resta de llicències sectorials necessàries, fixades per llei o per desplegament reglamentari, per dur a terme l’activitat.
La comunicació prèvia es presenta un cop finalitzades les obres i les instal•lacions necessàries per obrir l’establiment o dur a terme l’activitat i prèviament al seu l’inici.
La persona física o jurídica que vol posar funcionament un establiment fix obert al públic, d’espectacles públics o activitats recreatives ordinàries o, el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
El que estableixen les Ordenances Fiscals (3.7.- TAXA PER LES LLICÈNCIES AMBIENTALS, AUTORITZACIONS AMBIENTALS I COMUNICACIONS PRÈVIES, I PELS CONTROLS POSTERIORS A L’INICI DE L’ACTIVITAT)
La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.
Sempre.
- Per internet amb certificat digital
- Presencialment
- A l'Oficina Mataró Empresa sol·licitant cita prèvia per internet
- A l’Oficina d'Atenció i Informació del Servei de Llicències i Disciplina d'Obres i Activitats
- Al Servei d’Atenció Ciutadana
Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.
- Comunicació prèvia d'activitat recreativa (segons model normalitzat FM1140)
- Projecte tècnic signat pel tècnic competent.
- Certificat tècnic final d'instal·lació signat per tècnic competent.
- Acta de comprovació favorable en matèria d'incendis en cas que l'activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis, segons Llei 3/2010.
- Autorització d’abocaments d’aigües residuals a la llera pública o al mar, si es tracta d’un establiment que no està connectat al sistema públic de sanejament.
- Declaració responsable en matèria de salut alimentària, si es tracta d’un establiment afectat pel RD 191/2011 (segons model normalitzat FM1651)
- Document acreditatiu d’aïllament acústic, si s’escau
- Declaració responsable de disposar d’assegurança de responsabilitat civil i justificant d’estar al corrent de pagament (rebut), si s’escau.
- Còpia del DNI o NIF del titular si és la primera sol•licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicació. sigui una persona jurídica, caldrà aportar còpia del DNI/NIE de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
- Comunicació del servei de recollida i tractament de residus comercials i industrials assimilables als municipis (segons model normalitzat FM1338)
- Comunicació prèvia d'activitat recreativa
- Declaració responsable d'inici d'activitat per a establiments alimentaris
- Declaració responsable de disposar d'assegurança de RC
- Comunicació d'alta, baixa o variació del servei de recollida i tractament de residus comercials i industrials
- Autorització per presentar documentació en nom d'una altra persona
Immediata.
No opera.
Les ordinàries del procediment administratiu.
Còpia de la sol·licitud que correspon al títol habilitant per l’exercici de l’activitat.
Liquidació de les taxes (rebut).
Posteriorment es podrà recollir el Certificat de vist-i-plau municipal de la documentació de la Comunicació prèvia d’ activitat recreativa
Ordenança d'intervenció municipal d'Activitats
Llei 11/2009, del 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives.
Decret 112/2010, de 31 d’agost, pel qual s’aprova el Reglament d’espectacles públics i activitats recreatives que podeu consultar al Portal Jurídic de Catalunya.
Llistat de carrers que han de ser amb llicència provisional 2014
Plànols d'ordenació del Pla General 96
Relació normativa pla general vigent
Registre de planejament urbanístic de Catalunya
Seu electrònica del cadastre (per consultar la referència cadastral)