Ajuntament  »  Atenció Ciutadana  »  Tràmits  »  Llicències d'activitats: Comunicació prèvia ambiental municipal

Llicències d'activitats: Comunicació prèvia ambiental municipal

Què és i per a què serveix?

És el títol habilitant per poder exercir una activitat o bé per modificar una activitat amb títol habilitant concedit, amb incidència ambiental sota la seva responsabilitat. 

Estan incloses aquelles activitats classificades dins l’annex III de la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats, i les activitats consistents en unitats tècniques mòbils de caràcter temporal associades a obres d’infraestructures públiques o privades, o a activitats de tractament de residus, o a instal·lacions similars de l’annex II de l’esmentada Llei, sempre que, com a activitats independents i per les seves característiques, no estiguin associades a un emplaçament fix no tinguin la condició d’activitats estables.

La comunicació prèvia ambiental es presenta a l’Ajuntament acredita el compliment del règim d’intervenció ambiental per l’activitat, i permet l’inici de l’activitat comunicada, des del dia de la seva presentació i faculta als serveis tècnics municipals per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
Requisits previs

Cal disposar del’informe urbanístic quan sigui procedent; les certificacions ambientals específiques, quan així s’estableixi, i l’informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis.

La comunicació es presenta un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur a terme l’activitat i prèviament a l’inici d’aquesta. Aquestes obres han d’estar emparades per la llicència urbanística corresponent o, si escau, per la comunicació prèvia d’obres no subjectes a una llicència, i també per la resta de llicències sectorials necessàries, fixades per llei o per desplegament reglamentari, per dur a terme l’activitat
Qui ho pot demanar?

El titular de l'activitat/ o representant.

Quin cost té?
Mitjans de pagament

La liquidació de taxes es pot abonar a les entitats bancàries col·laboradores.

En quines dates es pot fer?

Sempre. 

Com i on es pot presentar?

- Per internet amb certificat digital 

- Presencialment

Important: A partir de l'1 de febrer de 2018 les persones jurídiques titulars d'activitats (empreses, entitats, ....) podran presentar aquest tipus de sol·licituds només per internet o a les oficines Mataró Empresa i a Atenció i Informació del Servei de Llicències.

Quins documents s'han de portar?
  • Sol·licitud Comunicació prèvia ambiental (segons model normalitzat FM1647)
  • Informe urbanístic favorable o la llicència o comunicació prèvia d’obres quan procedeixi.
  • Projecte amb memòria ambiental.
  • Certificació general tècnica acreditativa que l’activitat i les seves instal·lacions s’ajusten al projecte bàsic o a la memòria ambiental i compleixen tots els requisits ambientals exigibles. Aquesta certificació anirà signada pel personal tècnic competent o bé pel director de l’execució del projecte.
  • Certificacions ambientals específiques per aquells casos que l’activitat generi emissions de gasos o fums, sorolls ovibracions, llums a l’exterior en horari nocturn, aigua contaminada i/o residus no assimilables. Aquestes certificacions específiques podran ser lliurades per una entitat col·laboradora de l’Administració.
  • Informe i certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis per a les activitats incloses a l’annex 1 i 2 de la Llei 3/2010 i, només el certificat per part de tècnic competent a les no incloses.
  • En cas d’activitats ramaderes, s’acompanya també d’un pla de dejeccions ramaderes, que ha d’haver estat informat favorablement pel Departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia. 
  • Resolució administrativa relativa a la no necessitat d’avaluació d’impacte ambiental o, en el seu cas, la declaració d’impacte ambiental.
  • Si escau, s’acompanyen les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic i si l'activitat provoca l’abocament d'aigües residuals a la llera pública o al mar, cal adjuntar la corresponent autorització d'abocaments.
  • Si fos necessari, declaració responsable en relació a la pòlissa o el contracte d’assegurances o altres garanties que donen cobertura a la responsabilitat ambiental de l’activitat.
  • Declaració de les dades que, segons la persona sol·licitant, gaudeixen de confidencialitat d'acord amb la legislació, amb especificació de la Llei en la qual s’empara.
  • Còpia del DNI o NIF del titular si és a primera sol·licitud o comunicació que formula la persona interessada. En cas que el sol·licitant de la llicència o comunicació sigui una persona jurídica, caldrà aportar fotocòpia del DNI de la persona representant i acreditar la seva representació legal.
  • Preu públic pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables (segons model normalitzat FM1338)
Quant temps triga la resposta?

Immediata.

Silenci administratiu

No hi ha resolució

Les comunicacions presentades amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada en vigor al Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada. La presentació de la comunicació prèvia faculta a l’Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.

La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada consignada en aquest document serà posada en coneixement de la persona titular que disposarà d’un termini per corregir-la .o perfeccionar-la, sens perjudici del dret a presentar al·legacions en el termini de 15 dies a comptar de la notificació i de les responsabilitats a les quals s’hagués de fer front.

En cas que es constati algun incompliment s’iniciarà un procediment d’esmena d’una durada màxima de dos mesos, que no comportaria la suspensió de l’activitat, tret que hi hagués risc per a les persones, els béns o el medi ambient.

Aquest procediment d’esmena és independent i compatible amb un possible procediment sancionador, i supletori en els casos en què la normativa sectorial de l’activitat no estableixi un procediment específic

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.

Quina documentació es lliura?

Còpia de la sol·licitud que correspon al títol habilitant per l’exercici de l’activitat.

El titular de l’activitat pot acreditar la comunicació ambiental mitjançant còpia de la documentació presentada, segellada pel Registre general municipal. En qualsevol cas, aquesta còpia formal de la comunicació ha d’estar en tot moment a disposició del personal de control i d’inspecció, en el domicili de l’activitat.

Autoliquidació de la taxa (rebut).

On es pot trobar més informació?
Altres informacions d'interès