Ajuntament  »  Transparència i Retiment de comptes  »  Ajuntament de Mataró

LLEI DE TRANSPARÈNCIA, ACCÉS A LA INFORMACIÓ PÚBLICA I BON GOVERN GENERALITAT DE CATALUNYA


Data de modificació : 11/11/2015

Transparència en l’organització institucional i l’estructura administrativa

a) La descripció de l’organització de l’Administració i dels organismes i ens públics vinculats o dependents, i també de les societats, les fundacions públiques i els consorcis dels quals forma part l’Administració, amb la inclusió d’un organigrama actualitzat.
Previst

 

 

 

b) L’estructura organitzativa interna de l’Administració i dels organismes i entitats a què fa referència la lletra a, amb la identificació dels responsables dels diversos òrgans i llur perfil i trajectòria professionals.

Directori de càrrecs i responsables tècnics

Perfil i trajectòria dels càrrecs electes

c) Les funcions que tenen atribuïdes l’Administració i els organismes i entitats a què fa referència la lletra a, amb indicació de l’ens, l’entitat o l’òrgan que les exerceix en cada cas.
En construcció

Les funcions de l'ajuntament són les establertes en la normativa vigent, és a dir, en el Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, per la Llei de Bases de Règim Local 7/1985, modificada per la llei 27/2013, de 27 de desembre, de Racionalització i Sostenibilitat, i per la normativa sectorial.

També podeu consultar:
 
 
 
d) La relació de llocs de treball del personal funcionari, laboral i eventual, i la plantilla i la relació de contractes temporals i d’interinatges no vinculats a cap lloc de treball de la dita relació de llocs.

Relació de llocs de treball

Plantilla de personal

Relació de càrrecs de confiança

La relació de contractes temporals i d'interinatges no vinculats a cap lloc de treball està en procés d'elaboració.

e) Les convocatòries i els resultats dels processos selectius de provisió i promoció del personal.

Ofertes de treball municipal

f) La relació d’alts càrrecs.

Relació de càrrecs de confiança i retribucions

 

 

g) Les llistes que eventualment es creïn per a accedir als processos de formació i promoció.

Ofertes de treball municipal

h) La relació dels llocs ocupats per personal adscrit pels adjudicataris de contractes signats amb l’Administració que, en virtut del contracte, dugui a terme una activitat, un servei o una obra amb caràcter permanent en una dependència o un establiment públic, i també el règim de dedicació i el règim retributiu d’aquest personal i les tasques que duu a terme.
En construcció
i) Els convenis, els acords i els pactes de naturalesa funcionarial, laboral i sindical.

·          Acord sobre les condicions de treball del personal funcionari
·         
Acord sobre les condicions de treball del personal laboral
·         
Conveni col·lectiu del personal laboral de l'antic Institut Municipal d'Educació

j) El catàleg dels serveis prestats, les cartes de serveis existents i la informació sobre els resultats de les avaluacions de qualitat i de la incidència social de les polítiques públiques.

Catàleg de serveis

Cartes de Serveis

Informació sobre els resultats de les avaluacions de qualitat:

 
k) Els acords relatius a la creació, la participació i el funcionament dels ens públics, les societats i fundacions públiques, els consorcis i altres entitats vinculades a l’Administració pública.
En construcció
l) La informació relativa als canals de participació i els procediments participatius en tràmit, d’acord amb el que estableixen aquesta llei i la Llei de consultes populars no referendàries i d’altres formes de participació ciutadana, per tal de fer-ne difusió i facilitar la participació ciutadana.

Informació relativa als canals de  participació 

Consells Municipals de Participació

 
 

 

m) Les resolucions dictades per l’òrgan competent, en aplicació de la normativa sobre el règim d’incompatibilitats dels alts càrrecs, amb la forma i les condicions que es determinin per reglament.
En construcció
2. La informació organitzativa ha d’incloure el nombre d’alliberats sindicals que hi ha en l’àmbit de l’Administració i els ens que en depenen, amb la indicació dels sindicats corresponents, els costos que els alliberaments generen a l’Administració i el nombre d’hores sindicals utilitzades.

Alliberats sindicals

Transparència en les decisions i actuacions de rellevància jurídica

a) Les normes aprovades per l’Administració pública –de les quals hi ha d’haver disponibles les versions en el format originari i, en el cas de les normes que hagin estat modificades, les versions consolidades– i les dades relatives a l’avaluació de l’aplicació de les normes.

Normativa

 

b) Les directives, les instruccions, les circulars i les respostes anonimitzades a consultes plantejades que tinguin una incidència especial sobre la interpretació i l’aplicació de les normes.
En blanc

No ens afecta.

c) Els procediments normatius en curs d’elaboració, amb la indicació de l’estat de tramitació en què es troben.
En blanc

No ens afecta.

d) Les memòries i els documents justificatius de la tramitació dels projectes o avantprojectes normatius, els diversos textos de les disposicions i la relació i valoració dels documents originats pels procediments d’informació pública i participació ciutadana i per la intervenció dels grups d’interès, si escau.
En blanc

No ens afecta.

e) El catàleg actualitzat de tots els procediments administratius, amb la indicació dels que estan disponibles en format electrònic, el sentit del silenci administratiu i els recursos que es poden interposar amb relació a les resolucions que hi posen fi.

Catàleg de procediments administratius en format electrònic

f) Els actes administratius, les declaracions responsables i les comunicacions prèvies que puguin tenir incidència sobre el domini públic o la gestió dels serveis públics, i aquells altres en què ho aconsellin raons d’interès públic especial.
En construcció
g) Els actes que hagin estat objecte d’un procediment de revisió en via administrativa.
En construcció
h) Les resolucions administratives i judicials que puguin tenir rellevància pública i les resolucions judicials definitives que afectin les persones obligades al compliment d’aquesta llei, per raó de l’exercici de les funcions i responsabilitats que els atribueix.

Sentències informades a les Juntes de Govern Local

i) Els dictàmens de la Comissió Jurídica Assessora i dels altres òrgans consultius.
En blanc

No ens afecta.

2. En el cas de les lletres c i d de l’apartat 1, la informació també ha d’incloure els documents que, d’acord amb la normativa aplicable, han d’ésser sotmesos a un període d’informació pública durant la tramitació, i també el contingut íntegre dels textos dels avantprojectes de llei i dels projectes de reglament.
En blanc

No ens afecta.

3. En el cas de les lletres f, g, h, i i de l’apartat 1, la informació no ha d’incloure dades o referències personals.

Ho tindrem en compte

Transparència en la gestió econòmica, comptable, pressupostària i patrimonial

a) El pressupost, amb la descripció de les partides pressupostàries anuals

Pressupost

i les dades de llur execució ―de manera que se’n pugui conèixer el grau d’execució amb caràcter trimestral i de llur liquidació, i el compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

Informes periòdics sobre l'execució del Pressupost

Liquidació del Pressupost

Informes d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera

 

b) Les retribucions, indemnitzacions i dietes, les activitats i els béns dels membres del Govern, dels alts càrrecs de l’Administració pública i del personal directiu dels ens públics, les societats, les fundacions i els consorcis, i les indemnitzacions que han de percebre en deixar d’exercir el càrrec.

Retribucions de l'Alcalde i els regidors 

Relació de càrrecs de confiança i retribucions

Indemnitzacions en concepte d'abandonament de càrrecs

El Registre d'interessos d'Activitats i de Béns dels membres del Govern està en procés d'elaboració.

 

c) Els comptes anuals complets preceptius i els informes d’auditoria de comptes i de fiscalització dels òrgans de control extern que els hagin emès.

Memòria Econòmica de l'Ajuntament de Mataró

Informes d'auditoria

Informes de la Intervenció de Fons

 

d) Les resolucions dictades per l’òrgan competent per a instruir i resoldre els expedients relatius a les declaracions d’activitats, patrimonials i d’interessos dels alts càrrecs i a la inscripció en els registres corresponents, en aplicació de la normativa sobre incompatibilitats dels alts càrrecs.
En construcció
e) La informació general sobre les retribucions, indemnitzacions i dietes percebudes pels empleats públics, agrupada en funció dels nivells i els cossos.

2014: 10.637,45€
2015: 5.179,58€ (setembre)
 

f) El cost de les campanyes de publicitat institucional, desglossant els diferents conceptes de la campanya i l’import contractat a cada mitjà de comunicació.
En construcció
a) La informació sobre les dades més rellevants de l’inventari general del patrimoni pel que fa als béns immobles de domini públic i patrimonials i als béns mobles amb un valor especial.

Relació d'immobles, propis i en règim d'arrendament, ocupats i/o adscrits a l'Ajuntament

Relació de béns mobles de valor històric artístic

Inventari de béns, drets i obligacions

b) La informació econòmica relativa a la gestió del patrimoni.

Inventari de béns, drets i obligacions

Transparència en matèria de planificació i programació

1. L’Administració ha de fer públics, en aplicació del principi de transparència, els plans i els programes anuals i pluriennals, de caràcter general o sectorial, que estableixen les directrius estratègiques de les polítiques públiques. Així mateix, s’han de publicar les auditories internes i externes d’avaluació de la qualitat dels serveis públics.

Programa d'Actuació Municipal (informació i seguiment online)

Agenda Local 21

 

2. La informació a què fa referència l’apartat 1 ha d’incloure, com a mínim, les actuacions que s’han de dur a terme, els mitjans que s’han d’utilitzar per a executar els plans i els programes, els terminis de compliment, la memòria econòmica i els estudis i informes tècnics justificatius.

Programa d'Actuació Municipal (informació i seguiment online)

Pla de Seguiment del Pla de lluita contra el canvi climàtic - Agenda 21

3. La informació pública a què fa referència l’apartat 1 ha d’incloure els criteris i la metodologia per a avaluar el compliment dels plans i els programes i el resultat de l’avaluació, una vegada executats.

 

 

 

 

Programa d'Actuació Municipal (informació i seguiment online)

Pla de Seguiment del Pla de lluita contra el canvi climàtic - Agenda 21

 

4. L’Administració ha de fer públics el pla territorial general, els plans territorials parcials, els plans directors territorials, els plans territorials sectorials, els plans directors urbanístics, els plans d’ordenació urbanística municipal, el pla d’espais d’interès natural i els altres plans i programes que s’hagin d’elaborar en compliment d’una norma amb rang de llei i els plans que s’han de publicar amb caràcter obligatori.

L'Urbanisme ->Planejament Vigent

Tant les modificacions del PGOU com els Plans parcials aprovats, es troben recollits en el document "Relacions de Planejament Vigent", que està constituït pels documents de planejament que conformen la normativa urbanística vigent, i per tant, en ell es relacionen tots els documents que desenvolupen o modifiquen el Pla general de Mataró.
 
La relació s'estructura per tipus de plans, començant pels plans de caràcter general i continuant pels plans derivats (plans parcials, plans especials, plans de reforma interior i plans de millora urbana).
 

Relació de planejament vigent  

Normes Urbanístiques Pla general (Text refós 2005)

 

En l’apartat Altres documents Urbanístics es pot consultar documents urbanístics de caràcter sectorial o supramunicipal que incideixen sobre el territori de Mataró.

 

5. L’Administració ha de fer públiques les modificacions dels plans i programes i la informació econòmica, geogràfica i urbanística, d’elaboració pròpia o externa, que hagi utilitzat per a elaborar-los i per a avaluar-ne l’execució.
En construcció

 

Dins l’apartat Planejament Vigent, del servei d’Urbanisme, trobem tant les modificacions del PGOU com els Plans parcials aprovats, els plànols d’ordenació i un enllaç al Registre de Planejament Urbanístic de Catalunya on es poden consultar els documents urbanístics que conformen el planejament de Mataró.
 

Registre de Planejament Urbanístic de Catalunya

Transparència en la contractació pública

La informació pública relativa als contractes ha d’incloure:

Òrgans de Contractació:

 
 
  

 

 

a) La informació sobre les entitats i els òrgans de contractació, amb la indicació de la denominació exacta, el telèfon i les adreces postals i electròniques.

Perfil del contractant

 

b) La informació sobre les licitacions en tràmit, que ha de comprendre com a mínim el tipus de contracte, el seu objecte, el contingut econòmic, els plecs de clàusules administratives i les condicions d’execució.

Perfil del contractant - > Anuncis de licitació

c) La informació sobre els contractes programats
Previst
d) Els contractes subscrits, amb la indicació de l’objecte, l’import de la licitació i d’adjudicació, el procediment utilitzat per a contractar i la identitat de l’adjudicatari, la durada, el nombre de licitadors, els criteris d’adjudicació, el quadre comparatiu d’ofertes i les puntuacions respectives, i també els acords i informes tècnics del procés de contractació. Aquesta informació ha d’estar actualitzada i fer referència, com a mínim, als darrers cinc anys.

Perfil del contractant - > Adjudicacions

 

e) Les modificacions contractuals, les pròrrogues dels contractes, les licitacions anul·lades i les resolucions anticipades.

Modificacions dels contractes formalitzats

Renúncies i desistiments 

 
f) Les dades del registre públic de contractes i del registre oficial de licitadors i empreses classificades.

 

 

 

Registre públic de contractacions de la Generalitat de Catalunya

g) Els acords i criteris interpretatius dels òrgans consultius de contractació.
En blanc

No ens afecta.

h) Una relació anonimitzada de les preguntes i respostes més freqüents en les consultes en matèria de contractació.
En construcció
i) Les resolucions dels recursos especials, de les qüestions de nul·litat i de les resolucions judicials definitives en matèria de contractació, i també els actes de desistiment, renúncia i resolució de contractes.
En construcció
2. La informació en matèria de contractació pública ha de constar en un espai diferenciat del Portal de la Transparència, configurat com una plataforma electrònica de publicitat específica en aquest àmbit.

Perfil del contractant

3. L’Administració pública ha de donar publicitat d’una manera constant i actualitzada a les dades estadístiques sobre els percentatges i el volum pressupostari dels contractes adjudicats d’acord amb cadascun dels

Dades estadístiques sobre el % en volum pressupostari de contractes adjudicats

 

procediments establerts per la legislació de contractes del sector públic. També ha de donar publicitat al volum pressupostari contractat pels diversos adjudicataris en els darrers cinc anys.
En construcció
4. En els contractes de gestió de serveis públics i de concessió d’obres públiques, s’han de fer públiques les dades següents per a facilitar-ne el coneixement als usuaris:
En construcció
a) Les condicions i obligacions assumides pels gestors amb relació a la qualitat, l’accés al servei i els requisits de prestació del servei.

Inclós en els plecs de clàusules

b) Els drets i els deures dels usuaris.

Inclós en els plecs de clàusules

c) Les facultats d’inspecció, control i sanció que pot exercir l’Administració amb relació a la prestació del servei.

Inclós en els plecs de clàusules

 

d) El procediment per a formular queixes o reclamacions.

Inclós en els plecs de clàusules

Transparència en els convenis de col·laboració

a) La relació dels convenis vigents, amb la indicació de la data, les parts que els signen, l’objecte, els drets i les obligacions de qualsevol mena que generin i el període de vigència.

Convenis i subvencions nominatives

b) Les eventuals modificacions de qualsevol dels paràmetres a què fa referència la lletra a, i la data i la forma en què s’hagin produït.
En construcció
c) La informació relativa al compliment i l’execució dels convenis.

Compliment i execució de convenis:

2014: alumnes universitaris 26, hores de pràctiques 6.875

2015: alumnes universitaris 11, hores de pràctiques 2.291 (setembre)

Transparència en l’activitat subvencional

a) Una relació actualitzada de les subvencions i altres ajuts que els subjectes obligats tinguin previst de convocar durant l’exercici pressupostari, amb la indicació de l’objecte o finalitat i la descripció de les condicions per a ésser-ne beneficiari.

Subvencions

 

b) Els objectius, a efectes d’utilitat pública o social, que pretén assolir la subvenció o l’ajut i els efectes que la mesura de foment pot produir en el mercat, si escau.

 

 

 

Subvencions

c) Les subvencions i els ajuts públics atorgats, amb la indicació de l’import, l’objecte i els beneficiaris. Aquesta informació ha d’incloure les subvencions i els ajuts, ha d’estar actualitzada i ha de fer referència als darrers cinc anys.
En construcció

Subvencions

Convenis i subvencions nominatives

Transferències

 

 

També ha d’incloure les subvencions i els ajuts atorgats sense publicitat i concurrència si aquests requisits s’han exceptuat, en els casos establerts legalment. En el cas de subvencions i ajuts públics atorgats per motius de vulnerabilitat social, s’ha de preservar la identitat dels beneficiaris.
En construcció
d) La informació relativa al control financer de les subvencions i els ajuts públics atorgats.
En construcció
e) La justificació o retiment de comptes per part dels beneficiaris de la subvenció o ajut atorgats.
En construcció
2. Les bases reguladores de la concessió de subvencions i ajuts públics que es puguin atorgar per un import superior a 10.000 euros han d’incloure l’obligació dels beneficiaris, si són persones jurídiques, de comunicar als subjectes obligats la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques. En els supòsits legals en què no s’apliqui un procés de concurrència per a atorgar les subvencions o els ajuts, aquesta obligació l’ha d’incloure l’acte o el conveni corresponent.
En construcció